POTVRZENÁ ÚČAST 2024      

Zprávy

ERA představí svůj nový systém pro řízení letového provozu ERIS

10.09.2020, 14:37

ERIS, systém pro řízení letového provozu pro oblast přiblížení, řízení pohybů na letištních pohybových plochách na malých a středně velkých letištích z dílny společnosti ERA, postupně sbírá mezinárodní reference. Současně také představuje cenově dostupnou alternativu pro vojenská regionální letiště a armádní operace velení a řízení na strategické i taktické úrovni. 

Nový systém ERIS spolu s přehledovým systémem sítě sensorů MSS/NEO představují komplexní řešení poskytující informace jak řídícím letového provozu, tak velitelům jednotek protivzdušné obrany. Tento softwarový produkt představuje celou skupinu systémů (ERIS je zkratka z ERA Integrované Systémy) vytvořených pro poskytování služby řízení letového provozu ve vzdušném prostoru a k plánování civilních i vojenských letů. 

Díky modulárnímu designu se ERIS dá přizpůsobit pro různé senzory a zahrnuje všechny funkcionality pro řízení letového provozu: komplexní obraz celkové provozní situace ve sledovaném prostoru, plánování letů, varování před potenciálně konfliktními situacemi a nástroje pro následnou analýzu. ERIS využívá moderní platformu zpracování dat z přehledových systémů pomocí multisenzorové datové fúze, a to včetně vysokofrekvenčních radarů jako alternativy k pojezdovému radaru, k řízení letištního provozu na provozních a odbavovacích plochách letiště.

ERIS umožňuje prezentaci výstupu přehledových dat a souvisejících letových informací: mapa layoutu letiště, referenční body, překážky, předpověď počasí, letové plány atp. přicházejících z dostupných informačních zdrojů. Navíc obsahuje funkci zvanou Safety Nets, která dokáže generovat výstrahy při detekci potenciálně konfliktních situací mezi pohybujícími se prostředky ve vzdu-chu či na provozních plochách letiště. Navíc k základním „Safety Nets“ jsou v systému dostupné pokročilé funkce pro hlídání potenciálních konfliktů s ohledem na vydaná ATC povolení, tzv. CMAC (Conformance Monitoring for Controllers ) a CATC (Conflicting ATC Clearances). 

Reference ERIS:

  • ERIS Ostrava: ERIS-A v testovacím provozu na mezinárodním Letišti Leoše Janáčka poskytuje přehledovou informaci, ‚hlídá‘ potenciální rizika kolizí mezi mobilními prostředky na zemi a automaticky generuje výstražná hlášení pro řídící letového provozu. ERIS-A využívá a fúzuje přehledová data z živého provozu vozidel a letadel na letištní ploše a v blízkém okolí z různých typů senzorů (multilaterační systém od ERA, letištní radary ad.), zobrazuje informace operátorům a umožňuje zadávání elektronických povolení pilotům k pohybu.
  • ERIS Srí Lanka: Dodávka datové fúze a zobrazení přehledových dat včetně subsystému ART (Analysis and Replay Tool) pro pokročilé analýzy přehledových dat jako součást přehledového systému ADS-B na Srí Lance.
  • ERIS Sulejmánia: Dodávka systému řízení letového provozu pro oblastní řízení letového provozu na letišti v Sulejmánii v Iráku jako doplnění WAM systému k pokrytí příletové oblasti.
  • ERIS Ukrajina: Dodávka kompletní radarové sítě na komponentě DSD (Distributed Surveillance Data) řešící validaci a distribuci přehledových dat v rámci všech FIR (Flight Information Region).

Generálním partnerem Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR je společnost
Saab AB

Speciální partner

Partneři

GENERÁLNÍ PARTNER
Lockheed Martin
EXKLUZIVNÍ PARTNER
Škoda Auto
SPECIÁLNÍ PARTNER
PODPORA
OFICIÁLNÍ TECHNICKÁ PODPORA
Audiopro