POTVRZENÁ ÚČAST 2019         Lotyšsko Litva Nizozemí Norsko Rumunsko Slovensko Švýcarsko Velká Británie USA

Zprávy

Exkluzivní premiéra demonstrátoru nového letounu Aero L-39NG

26.08.2015, 13:30

Ambiciózní „Next Generation“ nástupce legendárního Aero L-39 Albatros se představí české i světové veřejnosti vůbec poprvé na letošních Dnech NATO v Ostravě & Dnech Vzdušných sil AČR. Tento stroj z produkce AERO Vodochody AEROSPACE a.s. má vysoké předpoklady navázat na slavnou historii cvičných proudových letadel tradičního českého výrobce.

„Po loňském ostravském představení zmenšeného modelu konceptu nového letadla se návštěvníci akce mohou těšit na exkluzivní premiérovou ukázku perly českého obranného průmyslu, demonstrátoru nového letounu Aero L-39NG. Bude k vidění na statické ukázce v exkluzivním umístění ve středu areálu. Jsme velice rádi, že se AERO Vodochody rozhodlo svůj nový letoun představit právě na naší akci,“ uvádí Zbyněk Pavlačík, předseda Jagello 2000.

„Považujeme Dny NATO v Ostravě & Dny Vzdušných sil AČR za nejvhodnější příležitost k představení našeho nového letounu pro českou i světovou veřejnost. Věříme, že přiláká zájem laické i odborné veřejnosti a zájemcům u letounu a v našem propagačním stánku v jeho blízkosti rádi poskytneme informace o stroji i možnost zakoupení unikátních upomínkových předmětů,“ uvádí Tomáš Cícha, mluvčí AERO Vodochody AEROSPACE a.s., a dodává: „Pro tuto světovou premiéru chystáme i speciální polep letounu.“

Stroj nové generace je založený na úspěšném Aero L-39 Albatros, na nejslavnějším českém letounu, který od svých prvních dní do současnosti zůstává nejpoužívanějším cvičným proudovým letadlem na světě. Modernizace stroje je skutečně důkladná. L-39NG se může pyšnit novým proudovým motorem FJ44-4M od firmy Williams International s maximálním tahem 16,87 kN, „mokrým křídlem“, tedy palivovou nádrží v křídlech letounu, nebo moderním překrytem kabiny za použití nových konstrukčních materiálů. Výsledkem přeměny bylo výrazné snížení hmotnosti i spotřeby paliva a zároveň zvýšení doletu i rychlosti. Díky modernímu technologickému postupu firmy prošla důležitou proměnou i avionika, která obdržela i vyspělý průhledový displej.

Novinka Aero L-39NG bude díky vynikající všestrannosti ideálním nástupcem Aero L-39 pro základní i bojový letecký výcvik budoucích pilotů letectev celého světa, ale bude jej možné využít i v pokročilé letecké akrobacii. Na projekt L-39NG je velmi kladná odezva  z řady zemí, které používají stávající verzi L-39, nebo budou v blízké budoucnosti potřebovat nový proudový cvičný letoun.

Aero Vodochody AEROSPACE a.s. se zaměřuje na vývoj a výrobu civilních a vojenských letadel a je největším leteckým výrobcem v České republice a jedním z nejstarších leteckých výrobců na světě. Firma je velmi aktivní i v široké škále projektů a řadí se pod důležité partnery největších výrobců v oblasti civilního letectví. Stejně tak je i stálým partnerem řady armádních letectev celého světa.

Stroje z dílen AERO Vodochody se vždy vyznačovaly vynikajícím ovládáním, robustným designem a skvělou adaptabilitou. Koneckonců se o tom přesvědčilo na 45 vojenských operátorů na čtyřech kontinentech, z nichž mnozí stále využívají L-29 Delfín, L-39 Albatros či L-159 ALCA. Za svoji historii firma vyrobila přes 7000 letounů, přitom se stroje osvědčily ve všech myslitelných extrémních klimatických podmínkách. K výše zmíněným charakteristikám L-39NG přidává i možnost „support by the hour“, tedy možnost bezprecedentně efektivně za vynaložení minimálních nákladů udržovat vybrané komponenty – zejména pak právě motor. Pro větší bezpečnost pilota je ve stroji připravené nové vystřelovací sedadlo schopné katapultovat pilota i při nulové rychlosti a výšce, stejně jako řada dalších systémů v kokpitu a monitoring „zdraví a využívání“.

První řádky historie českých cvičných proudových letadel se začaly psát již v roce 1959, kdy se do vzduchu poprvé dostal letoun L-29 Delfín. Ten se během 60. let stal hlavním cvičným letounem zemí Varšavské smlouvy. V roce 1968 byl nahrazen modelem L-39 Albatros, kterých se vyrobilo na 3000 kusů, z nichž řada ještě slouží a bude v brzké budoucnosti potřebovat obměnu, kterou nabízí právě L-39NG. Projekt nového letounu je důležitý nejen pro český letecký průmysl, ale i pro celou tuzemskou ekonomiku.

Na viděnou
na Dnech NATO v Ostravě
& Dnech Vzdušných sil Armády České republiky!

Generálním partnerem Dnů NATO v Ostravě & Dnů Vzdušných sil AČR je společnost
SAAB Czech s.r.o.


Partnerský stát

Special Partner Nation

Partneři

TITULÁRNÍ PODPORA
Moravskoslezský kraj
HLAVNÍ PODPORA
GENERÁLNÍ PARTNER
AERO Vodochody
EXKLUZIVNÍ PARTNER
Škoda Auto
SPECIÁLNÍ PARTNER
PODPORA
HLAVNÍ STRATEGICKÝ PARTNER
LOM Praha
HLAVNÍ PARTNER
HLAVNÍ PRODUKTOVÝ PARTNER
Radegast
HLAVNÍ MARKETINGOVÝ PARTNER
OFICIÁLNÍ TECHNICKÁ PODPORA
Audiopro